مذهبی, علمی و فرهنگی
مذهبی, علمی و فرهنگی

 در کنفرانس امروز اپل نسل جدید چندی از محصولات اپل از جمله نسل جدید آیفون معرفی شد که از این به بعد باید آن را آیفون ۵ نامید و باز هم دقیقا همان چیزی است که قبلا انتظارش را داشتیم و  قبلا صدایش می‌کردیم. این اسمارت‌فون واقعا قدرتمند است. طراحی ظاهری آیفون ۵ تقریبا مانند ۴ و ۴S است و تنها تغییر عمده آن در نازک‌تر شدن بدنه و بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش و بدنه آن است. ضخامت بدنه آیفون ۵ فقط و فقط ۷.۶ میلیمتر است و وزن آن نیز ۱۱۲ گرم که واقعا نازک و سبک است و می‌توان آن را سبک ترین و نازک‌ترین آیفون ساخته شده شرکت اپل دانست. بدنه این آیفون بنابر اعلام اپل کاملا از شیشه و آلومینیوم ساخته شده است.

شاید مهم‌ترین تغییر آیفون ۵ را بتوان بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش آن دانست. بله، صفحه نمایش آیفون ۵ حالا ۴ اینچ است و شما بالاخره می‌توانید پنجمین ردیف اپلیکیشن‌ها را در آیفون ۵ ببینید! بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش بدین معناست که دقت و رزولوشن آن نیز بیشتر شده است، به طوری که رزولوشن آیفون ۵ دقیقا ۱۱۳۶ در ۶۴۰ است و شما می‌توانید از تراکم ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ لذت وصف نشدنی ببرید!

همچنین تمامی اپلیکیشن‌های شرکت اپل برای صفحه نمایش آیفون ۵ بومی‌سازی شده‌اند و اپلیکیشن‌های دیگر شرکت‌ها نیز تا حد امکان با این رزولوشن و سایز هماهنگ شده‌اند. صفحه نمایش آیفون ۵ از فناوری in-cell touchscreen بهره می‌برد و این بدین معناست که سنسورهای لمسی در خود صفحه نمایش هستند و این کار باعث می‌شود تا ضخامت این محصول بیش از پیش کمتر شود و اپل نیز این صفحه نمایش را (تنها صفحه نمایش با این دقت در کل این صنعت) دانسته است!

آیفون ۵ از پردازنده‌های A6 استفاده می‌کند که سرعت پردازش این محصول را دو برابر سریع‌تر از آیفون ۴S می‌کند و می‌توانید با این پردازنده بازی‌هایی فوق‌العاده سنگین را اجرا کنید به طوری که یکی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های iOS که از سوی شرکت EA برای آیفون بازی و اپلیکیشن تولید می‌کند در هنگام کنفرانس بر روی صحنه آمد و اعلام کرد که کیفیت آیفون ۵ دقیقا مانند کیفیت یک کنسول قوی است!

در آیفون ۵ فناوری و قابلیت شبکه‌های ارتباط LTE نیز تعبیه شده که از طریق شرکت هایی همچون Sprint ,Verizon و AT&T پشتیبانی می‌شود. اپل میزان کارکرد باتری در هنگام وبگردی با ارتباط LTE را ۸ ساعت اعلام کرد!

آیفون ۵ همچنین از یک سنسور دوربین ۸ مگاپیکسلی با روزنه f/2.4 بهره می‌برد که بدین وسیله عکاسی در نور کم کیفیتی عالی خواهد داشت، همچنین با پردازنده‌های جدید آیفون ۵ می‌توانید عکس‌ها را ۴۰ درصد سریع‌تر از قبل ثبت کنید. آیفون ۵ مانند قابلیت Image Sense که در اسمارت‌فون HTC وجود داشت میتواند عکس‌هایی فوق‌العاده زیبا بگیرد. عکس‌های پانارومای آیفون ۵ نیز فوق‌العاده هستند و در آنها می‌توانید کیفیتی ۲۸ مگاپیکسلی را ثبت کنید! شما می‌توانید با آیفون ۵ با کیفیت ۱۰۸۰p تصویربرداری کنید و در عین حال نیز عکس بگیرید!

پیش فروش آیفون ۵ از روز جمعه آغاز خواهد شد و یک هفته بعد یعنی در ۲۱ سپتامبر فروش آن در ۹ کشور آغاز خواهد شد تا نهایتا در ماه دسامبر عرضه آن به صورت کامل در بازارهای جهانی آغاز شود.

گرچه امکانات این محصول فوق‌العاده هستند اما آیفون ۵ را نمی‌توان محصولی انقلابی از طرف شرکت اپل  دانست چرا که در عین حال می‌توان مشابه آنها را با کمی ضعف در بازار پیدا کرد و اگرچه انتظار می‌رفت اپل طراحی دلچسب‌تری را ارائه دهد اما به هر حال نازکی بیش از اندازه این اسمارت‌فون و همچنین طراحی بدنه آلومینیومی آن در کنار صفحه نمایش ۴ اینچی رتینا و پردازنده فوق‌العاده سریع می‌تواند تجربه ای جدید از سیستم عامل iOS را  برای شما به ارمغان بیاورد.

Apple iPhone 5

Apple iPhone 5

Apple iPhone 5

منابع: the verge ,  gsmarena , Engadget , فارنت


ارسال در تاريخ پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:, توسط حسین شاه پوری